السيد الخميني

443

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

نامه [ به خانم خديجه ثقفى ( خانوادگى ) ] زمان : 5 شهريور 1351 / 17 رجب 1392 مكان : نجف موضوع : خانوادگى مخاطب : ثقفى ، خديجه « 1 » - تهران بسمه تعالى 17 رجب 92 مخدرهء محترمهء عزيزه مرقوم اول شما وقتى عازم كربلا بودم رسيد . مرقوم دوم امروز و اصل شد . ديشب از كربلا مراجعت نموديم . من و مصطفى رفتيم . صغرى « 2 » مريض بود ، ديگران نيامدند . حالا خوب شده است لكن بسيار ضعف دارد . ديگران همه بحمداللَّه سلامت هستيم . شما كه رفتيد هوا گرم شد ؛ يك شب هم پايين آمدم ولى عجالتاً بد نيست و راحت هستيم . مصطفى براى اول ماه آمدند و حالشان خوب است . قبل از نامهء شما ، نامه‌اى از فريده « 3 » جان آمد و جواب دادم ، ان شاءاللَّه رسيده است . از قِبَل شماها همگى در كربلا و نجف زيارت مىكنم و به همه دعا مىكنم . خداوند تعالى همه را سالم و سعيد قرار دهد . مصطفى شبها مرتباً اينجاست و روزها گاهى حسين مىآيد ؛ امروز حسين و مريم « 4 » آمدند . ديشب هم همگى اينجا بودند ، چون از كربلا آمده بوديم . جاى شما خالى است .

--> ( 1 ) - همسر امام خمينى . آقاى سيد احمد خمينى در اين باره نوشته‌اند : « اين نامه به مادرم است كه به ايران آمده‌اند . هر دو - سه سال يك بار مادرم براى ديدار بچه‌ها و فاميل به مدت دو - سه ماه به ايران مىآمدند » . ( 2 ) - مستخدمهء منزل آقاى سيد مصطفى خمينى . ( 3 ) - خانم فريدهء مصطفوى يكى از دختران امام خمينى . ( 4 ) - فرزندان آقاى سيد مصطفى خمينى .